U skladu s reakreditacijskim preporukama za unaprjeđenje kvalitete doktorskih studija i standardima kvalitete doktorskih studija, u petak, 16. prosinca 2022. na Katoličkom bogoslovnom fakultetu Sveučilišta u Splitu provedena je stručna radionica za studente doktorskih studija KBF-a pod vodstvom izv. prof. dr. sc. Ines Blažević s Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Splitu.

Dvosatna radionica na temu "Unaprjeđenje kvalitete odnosa mentora i doktoranda" održala se Velikoj dvorani KBF-a, uz istodobni virtualni prijenos koji je omogućen uz tehničku podršku voditelja Računalne službe Željka Matasa. Događaju su nazočili prodekan za znanost prof. dr. sc. Ivan Bodrožić i voditelj doktorskog studija Povijest teologije i kršćanskih institucija doc. dr. sc. Edvard Punda.

Pozdravnu je riječ sudionicima uputio prodekan za znanost prof. dr. sc. Ivan Bodrožić  koji je istaknuo da je radionica zamišljena u skladu s reakreditacijskim preporukama o kvaliteti mentorstva kao jednoj od najvažnijih odrednica doktorskih studija. Podsjetio je kako je Fakultet radionicu na istu temu, u lipnju 2022., prethodno održao za mentore doktorskih studija kako bi se potaknule i ojačale mentorske kompetencije.

Izv. prof. dr. sc. Blažević radionicu je osmislila kroz teorijski i praktični dio na temelju svoga 20-godišnjeg metodičkog rada te je pozvala studente da aktivno sudjeluju i iznesu svoj status u pisanju doktorskoga rada. U teorijskom dijelu progovorila je o mentorstvu i unaprjeđenju odnosa između mentora i doktoranda te obvezi institucije da osigura mentorstvo. Profil mentora ovisi o osobnim individualnim sklonostima (spremnosti na pomoć, motivaciji i sl.), a razvijanje mentorskih kompetencija nastoji se osigurati kroz priručnike i usavršavanja. U kontekstu govora o odnosu mentor – doktorand iznijela je oznake toga odnosa, koje čine uzajamnost, razumijevanje specifičnosti i okolnosti doktorskih studija (studiranje uz posao, duži tijek studiranja…), praćenje doktoranda u području istraživanja. Savjetovala je da se studenti drže prvotnih teza, da ne mijenjaju puno tijek istraživanja, kako se studiranje ne bi puno odužilo, te je upozorila da je naravan tijek da se okolnosti i spoznaje u tijeku istraživanja mijenjaju. Iznijela je primjer poteškoće odnosa s mentorom koje se mogu očitovati u velikom broju doktoranada kod istoga mentora. Kao dužnosti mentora istaknula je osiguranje rada na projektu, praćenje doktorandova rada, praćenje i poticanje znanstvenih istraživanja, godišnje izvješće mentora o doktorandovu radu. Progovorila je o kompetencijama mentora iznijevši rezultate istraživanja koji su provedeni u RH, te su doktorandi na temelju iznesenog procjenjivali vlastito iskustvo.

Za vrijeme radionice studenti su aktivno iznosili različite teme dodirujući se i drugih pitanja poput statusa licencijata i njegova vrjednovanja, teškoća s pronalaženjem istraživačkih tema i mentora, dužine studiranja izvan redovnih rokova, perspektiva za zaposlenje i dr., razvijajući tako živu raspravu u kojoj su bili obuhvaćeni različiti aspekti studiranja.

Po završetku prezentacije prodekan za znanost prof. dr. sc. Ivan Bodrožić zahvalio se izv. prof. dr. sc. Blažević za vođenje radionice i doktorandima koji su sudjelovali, istaknuvši da su ovakvi susreti prigoda međusobnog upoznavanja i bistrenja raznih pitanja, koji će se nastaviti u sljedećim radionicama za doktorande i mentore, u kojima će doktorandi imati mogućnost prezentiranja svojih istraživanja na području licencijatskih i doktorskih radova. Najavio je održavanje konferencije o papi Ivanu Pavlu II., prigodom 25-te obljetnice njegova dolaska u Hrvatsku te je pozvao doktorande da se prijave sa svojim temama. Izvijestio je da pred usvajanjem bodovnik za vrjednovanje studentskog znanstveno-istraživačkog rada kojim se želi potaknuti pisanje stručnih i znanstvenih članaka, sudjelovanje u konferencijama i brojne druge prakse znanstveno-istraživačkoga rada. Naglasio je da Fakultet usvojio stipendiranje znanstveno-istraživačkoga rada doktoranada, koje je odobreno na sjednici Fakultetskoga vijeća u studenome 2022., te da će doktorandi moći prijavljivati na raspisane natječaje koje trebaju pratiti na mrežnim stranicama Fakulteta.

Pin It